Nov 9, 2010

Selsema dan Batuk

Salam...
Oh seksa sungguh bila batuk ngan selsema datang satu pakejkan... begitula yang aku rasa dlm seminggu ni. Sakit betul tekak sampai suara pn dah bertukar serak2 mcm ella gtu...haha. nak mkn pn xde selera tp ais tetap x tinggal. ubat lg la langsung xmkn. Hubby suh minum panadol soluble tp aku xnk sb bnda tu xleh nk msk tekak aku dr dlu lg...
Adoi, mase nk semayang la pling mencabar dengan air hidungnye yg nak meleleh kuar dengan batuk nya lg, bersin pon 2,3 kali xhenti2 huhu...pastu time sujud tu ya Allah  mcm nk terjatuh je biji mata aku dengan kepala pn rasa sakit, seingat aku selalu klau sakit mata je jd mcm tu...sabar je lah Dia bg dugaan sikit nk suruh kite lbh mengingatiNya lah tu, nasib baik dak kecik si myra tu kena batuk ngan selsema x lama sehari dua je..tp mama ni terlama la plk kenanye... haha sekarang ni dengan abah myra pn dah terkena sama, mungkin virus dr aku kot, hehe barulah dikatakan sehati sejiwa xgtu, kikiki... tp Alhamdulillah nasib la xmelarat sampai ke demam teruk semuanya..hubby cpt2 minum panadol soluble tkut melarat.....

p/s; sebut pasal ubat ni, stat umur brapa bln yek br blh bg ubat cacing kt baby...myra dah 13 bln aku xpnh bg pn lg...

No comments: