Aug 5, 2011

Datang Penyakit Lupa

Salam..

Bila masuk petang je mesti otak berputar2 nak masak apa petang ini kan. Tapi hari  ni saya xpayah pening2 pikir nak masa apa. Sebabnya lauk semalam untuk sahur xterjamah lagi. Kan main gigih saya masak tom yam kul 11 malam, masak nasi sebelum tido alih2 x bangun sahur. So berbuka ngan lauk semalam je lah.

Sejak masuk bulan puasa ni datang pulak penyakit keLUPAan yang menjadi-jadi. Mula-mula puasa saya ada beli bunga kobis, time nak buat paprik xjumpa bunga kobis tu letak kat mana, beli lagi sekali. Esoknya buka peti ais ada pulak. Pastu  boleh lupa nak semayang maghrib lak padahal saya dah bersuci. Lupa yang saya dah mandi wajib..alamak terkantoi awal2 dah x puasa.

Esoknya g ofis tertinggal henset kat rumah itupon dah separuh hari baru sedar sebab nak call orang cari dalam henbeg takde. Dan hari tu gak bawak netbook ke office siap2 nak balik boleh pulak saya tertinggal kat ofis sampai rumah baru sedar. Nak pegi amik gate dah kunci. Nasib baik xhilang. Hubby dah geleng kepala naik hairan ada2 je yang saya lupa..

Dan semalam cari broadband dalam henbeg xde..argghhh lupa lagi letak kat mana, tertinggal kat opis kah...datang opis pagi-pagi cari kat meja n PC nan hado..Hilangkah???? try lagi cari lam henbeg selerak sume barang2...aikkk ada la pulak. Geram je rasa sebab semalam dah terpaksa nyusah kan  orang lain suruh topup kan prepaid Digi Internet gara2 nak bertenet. 
  

p/s: Ggrrrrrr apa yang kena tidak ngan diri ku ni...adakah tension sebab memikirkan baju raya yang tak beli2 lagi?????

1 comment:

r'Da said...

owh same la kite..baju ry masih belom beli.. sir oyk tggu smggu nok ry bru best beli...arghh tensen.. pelupa?? ye sy jugak agak pelupa, mgkin terlampau penat,otak xdapek nk berfungsi ngan baik..